ORIGINAL_ARTICLE
محاسبة طول عمر بالستیکی ماهواره توسط روشهای عددی تحت تأثیر زاویة حمله و گشتاورهای ائرودینامیکی
در این مقاله روشی تحلیلی برای محاسبة ضرایب ائرودینامیکی برحسب زاویة حملة ماهواره در مدارهای نزدیک به سطح زمین معرفی شده است. از جمله نیروهای اغتشاشی که بر ماهوارههای نزدیک به سطح زمین وارد میشود، نیروهای ائرودینامیکی است که مدلسازی آنها بهدلیل وابستگی به اطلاعاتی جامع دربارة مواردی چون هندسة ماهواره، چگالی اتمسفر، دما، زمان مورد نظر، سرعت و ضرایب ائرودینامیکی بسیار دشوار است. در این مقاله طول عمر بالستیکی ماهواره در زوایای حملة متفاوت با استفاده از روش عددی کاوئل، تحت تأثیر گشتاورهای ائرودینامیکی بهعنوان تابعی از زاویة حمله و محدودة پایداری ماهواره تحت تأثیر نیروهای اختلالی بررسی و محاسبه شده است.
https://www.astjournal.ir/article_13867_4ac1bf0e16e16349e3cca733e2ef2fd3.pdf
2015-02-20
7
18
ماهواره
نیروی ائرودینامیک
گشتاور ائرودینامیکی
زاویة حمله
طول عمر بالستیکی
امیررضا
کوثری
kosari_a@ut.ac.ir
1
عضو هیات علمی / دانشکدة علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
LEAD_AUTHOR
مرضیه
دولتآبادی فراهانی
marziefarahani@yahoo.com
2
کارشناس ارشد / دانشکدة علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
AUTHOR
مهدی
فکور
mfakoor@ut.ac.ir
3
عضو هیات علمی / دانشکدة علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
AUTHOR
محمدعلی
امیری آتشگاه
atashgah@ut.ac.ir
4
عضو هیات علمی / دانشکدة علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران
AUTHOR
[1] Klinkrad, H., B. Fritsche. “Orbit and attitude perturbations due to aerodynamics and radiation pressure.” Oral presented at the ESA Workshop on Space Weather, ESTEC, Noordwijk, Netherlands, 1998.
1
[2] Koppenwallner, G. “Satellite aerodynamics and determination of thermospheric density and wind.” Oral presented at AIP Conference Proceedings, 2011.
2
[3] Reynerson, Charles. “Aerodynamic Disturbance Force and Torque Estimation for Spacecraft and Simple Shapes Using Finite Plate Elements–Part I: Drag Coefficient.” Advances in Spacecraft Technologies: 333.
3
[4] Walkera, A., Mehtaa, P., Kollera, J., & Walker, A. “A Comparison of Different Implementations of Diffuse Reflection with Incomplete Accommodation for Satellite Drag Coefficient Modeling.” Journal of Spacecraft and Rockets, 2013.
4
[5] Prieto, D. M., B. P. Graziano, P. C. Roberts. “Spacecraft drag modelling. Progress in Aerospace Sciences.” 2014, 64, pp. 56-65.
5
[6] Mehta, P. M., Walker, A., Lawrence, E., Linares, R., Higdon, D., & Koller, J. “Modeling satellite drag coefficients with response surfaces.” Advances in Space Research, 54(8), 2014, pp. 1590-1607.
6
[7] Ghodarzi. Ali. “Calculating satellite aerodynamic coefficient in rarefied atmosphere.” In 2th Conference of applied science of aerospace industries Tehran, Iran, 2003, (In Persian).
7
[8] Abdolahi. “Life of a LEO satellite orbits estimate of the aerodynamic forces”, MSC dissertation, Amirkabir University, Tehran, 2004, (In Persian).
8
[9] Walker, A., M. Piyush, K. Josef. “A Quasi-Specular Drag Coefficient Model using the Cercignani-Lampis-Lord Gas-Surface Interaction Model.” Journal of Spacecraft and Rockets, 2013.
9
[10] Schamberg. “A new analytic representation of surface interaction for hyperthermal free molecular flow.” Rand Corp., RM-2313, Santa Monica, CA, 1959.
10
[11] Schaaf, S. A., P. L. Chambré, Flow of rarefied gases, Princenton University Press, 1961.
11
[12] Storch, J. A. “Aerodynamic disturbances on spacecraft in free-molecular flow.” Aerospace Corp EL Segundo CA Vehicle Systems DIV, 2002.
12
[13] Roberts Jr., C. E. “An analytic model for upper atmosphere densities based upon Jacchia's 1970 models.” Celestial Mechanics, 4(3-4), 1971, pp. 368-377.
13
[14] Gaposchkin. “Calculation of satellite drag coefficients.” Massachusetts Institute of Technology Lexington Lincoln Lab, 1994.
14
[15] Villamil, R., G. Avanzini. “1912 Laws of Planes Moving at an Angle in Air and Water”, The Laws of Avanzini, 1994.
15
[16] Hurlbut. “Studies of molecular scattering at the solid surface.” Journal of Applied Physics, 28(8), 1957, pp. 844-850.
16
[17] Hurlbut. On the Molecular Interactions between Gases and Solids, University of California, Berkeley, CA, 1962.
17
[18] Hinchen, J. J., W. M. Foley. “Scattering of Molecular Beams by Metallic Surfaces”, United Aircraft Corp East Hartford Con Research Labs.
18
[19] Kleyn. “Molecular Beam scattering at metal surfaces.” Surface Dynamics, Elsevier, 2003, pp. 79-108.
19
[20] Walkera, A., P. Mehtaa, J. Kollera, A. Walker. “A Comparison of Different Implementations of Diffuse Reflection with Incomplete Accommodation for Satellite Drag Coefficient Modeling.” Journal of Spacecraft and Rockets, 2013.
20
[21] Cercignani, C., M. Lampis. “Kinetic models for gas-surface interactions.” Transport Theory and Statistical Physics, 1(2), 1971, pp. 101-114.
21
[22] Lord, R. G. “Application of the Cercignani-Lampis scattering kernel to direct simulation Monte Carlo calculations.” In Proc. of 17th Int. Symp. on Rarefied Gas Dynamics, 1991, pp. 1427-1433.
22
[23] Cook, G. E. “Satellite drags coefficients.” Planetary and Space Science, 13(10), 1965, pp. 929-946.
23
[24] Moe, K., M. M. Moe, S. D. Wallace. “Drag coefficients of spheres in free-molecular flow.” Advances in the Astronautical Sciences, 93, 1996, pp. 391-406.
24
[25] Doornbos, E., J. V. Den Ijssel, H. Lühr, M. Förster, G. Koppenwallner. “Neutral density and crosswind determination from arbitrarily oriented multiaxis accelerometers on satellites.” Journal of Spacecraft and Rockets, 47(4), 2010, pp. 580-589.
25
[26] Marcos.”New satellite drag modeling capabilities.” In 44th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit, 2006, pp. 9-12.
26
[27] Pardini, C., K. Moe, L. Anselmo. “Thermospheric density model biases at the 23rd sunspot maximum.” Planetary and Space Science, 67(1), 2012, pp. 130-146.
27
[28] Schaaf, S. A., L. Talbot. Handbook of Supersonic Aerodynamics, Section l6, Mechanics of Rarefied Gases, Superintendent of Documents, US Government Printing Office, 1959.
28
[29] Picone, J. M., A. E. Hedin, D. P. Drob, A. C. Aikin. “NRLMSISE‐00 empirical model of the atmosphere: Statistical comparisons and scientific issues.” Journal of Geophysical Research: Space Physics (1978–2012), 107(A12), SIA-15.
29
[30] Bowman, B. R., W. Kent Tobiska, F. A. Marcos, C. Valladares. “The JB2006 empirical thermospheric density model.” Journal of Atmospheric and Solar-Terrestrial Physics, 70(5), 2008, pp. 774-793.
30
[31] Montenbruck, O., E. Gill, E. Satellite orbits, Springer, 2000.
31
[32] Roberts Jr., C. E. “An analytic model for upper atmosphere densities based upon Jacchia's 1970 models.” Celestial Mechanics, 4(3-4), 1971, pp. 368-377.
32
[33] Lyle, R., P. Stabekis. “Spacecraft Aerodynamic Torques.” NASA SP-8058, January 1971.
33
[34] White, C., C. Colombo, T. J. Scanlon, C. R. McInnes, J. M. Reese. “Rarefied gas effects on the aerodynamics of high area-to-mass ratio spacecraft in orbit.” Advances in Space Research, 51(11), 2013, pp. 2112-2124.
34
[35] Rawashdeh, S., D. Jones, D. Erb, A. Karam, J. E. Lumpp Jr. “Aerodynamic attitude stabilization for a Ram-Facing CubeSat.” In Breckenridge, Colorado: AAS 32nd Annual Guidance and Control Conference, 2009.
35
[36] Rawashdeh. “CubeSat Aerodynamic Stability.” ISS Altitude and Inclination, 2012.
36
[37] Sidi, Spacecraft dynamics and control: a practical engineering approach (Vol. 7), Cambridge university press, 1997.
37
[38] Tewari, Atmospheric and Space Flight Dynamics: Modeling and Simulation with MATLAB® and Simulink®, Springer, 2007.
38
[39] Wertz, J. R., W. J. Larson, Space mission analysis and design, 1999.
39
[40] Kennewell, “Satellite Orbital Decay Calculations”, IPS Radio & Space Services, the Australian Space Weather Agency, Sydney, Australia, 1999.
40
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی عددی اثر عدد ماخ و زاویة حمله بر الگوی جریان روی بال مثلثی 60 درجه
در این مقاله جریان پایا روی یک بال مثلثی با زاویة پسگرایی 60 درجه و لبة حملة تیز، در زوایای حمله و رژیمهای صوتی گوناگون، بهروش عددی بررسی شده است. الگوی جریان روی سطح بالایی بال مثلثی با لبة حملة تیز، براساس مؤلفة زاویة حملة عمود بر لبة حمله و مؤلفة عدد ماخ عمود بر لبة حمله به شش نوع طبقهبندی میشود. در این مقاله الگوی جریان روی بال مثلثی مورد مطالعه با الگوهای شناختهشده در مطالعات پیشین مقایسه شده و تغییرات این الگوها با تغییر عدد ماخ جریان آزاد و زاویة حمله مورد بحث قرار گرفته است. تصاویر آشکارسازی حاصل از نتایج شبیهسازی نشان میدهد یک گردابة لبة حمله با یا بدون حضور جدایش ثانویه روی سطح بالایی بال مثلثی تشکیل میشود که با افزایش عدد ماخ به سطح بال نزدیکتر شده، تدریجاً کشیدهتر میشود. در اعداد ماخ بیش از 2/1، لبة حملة بال مثلثی فراصوت شده و موج انبساطی منتشرشده از لبة حمله به جریان شتاب میدهد. در این حالت امواج ضربهای روی بال تشکیل میشود؛ امواجی که با گردابه اندرکنش دارند. با افزایش زاویة حمله، گردابه از سطح بال فاصله میگیرد و به موج ضربهای نزدیک میشود. در پایان، اثر تغییر عدد ماخ جریان آزاد و زاویة حمله بر محل انفجار گردابه بررسی شده است.
https://www.astjournal.ir/article_13868_037e323f2ed4a2e390869758f57e281c.pdf
2015-02-20
19
33
بال مثلثی
الگوی جریان
گردابة لبة حمله
انفجار گردابه
مصطفی
هادیدولابی
hadidoolabi@yahoo.com
1
عضو هیات علمی / مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
AUTHOR
حسین
انصاریان
hosseinansarian@gmail.com
2
دانشجوی دکتری / مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
LEAD_AUTHOR
[1] Stanbrook, A., L. C. Squire. “Possible Types of Flow at Swept Leading Edges.” Aeronautical Quarterly 15 (2), 1964, pp. 72-78.
1
[2] Maikapar G. I. “Seperated Flows at the Leeward Side of a Delta Wing and a Body of Revolution in a Supersonic Flow.” Uch. Zap. TsAGI 13 (4), 1982, pp. 22-33.
2
[3] Miller, D. S., R. M. Wood. “Leeside Flows over Delta Wings at Supersonic Speeds.” Journal of Aircraft 21 (9), 1984, pp. 680-686.
3
[4] Szodruch J. G., D. J. Peake. “Leeward Flow over Delta Wings at Supersonic Speeds.” Report NASA-TM No. 81187, 1980.
4
[5] Seshadri S. N., K. Y. Narayan. “Possible Types of Flow on Lee-Surface of Delta Wings at Supersonic Speeds.” The Aeronautical Journal (5), 1988, pp. 185-199.
5
[6] Vorropoulos G., J. F. Wendt. “Laser Velocimetry Study of Compressibilty Effect on the Flow Field of a Delta Wing.” Report AGARD CP No. 342, 1983.
6
[7] Brodetsky M. D., A. M. Shevchenco. “Some Features of a Seperated Flow and Supersonic Vortex Structure at the Leeside of a Delta Wing”, Proc. of IUTAM Symp. On Seperated Flows and Jets, Berlin-Heidelberg, 1991.
7
[8] Brodetsky M. D., E. Krause, S. B. Nikiforov, A. A. Pavlov, A. M. Kharitonov, A. M. Shevchenko. “Evolution of Vortex Structures on Leeward Side of a Delta Wing.” Journal of Applied Mechanics and Technical Physics 42 (2), 2001, pp. 243-254.
8
[9] Imai G., K. Fujii, A. Oyama. “Computational Analyses of Supersonic Flows over a Delta Wing at High Angles of Attack.” 25th International Congress of the Aeronautical Sciences (ICAS), 2006.
9
[10] Schiavetta L. A, O. J. Boelens, W. Fritz. “Analysis of Transonic Flow on a Slender Delta Wing Using CFD”, 24th Applied Aerodynamics Conf., San Francisco, California, 2006.
10
[11] Younis Y., A. Bibi, A. U. Haque, S. Khushnud. “Vortical Flow Topology on Windward and Leeward Side of Delta Wing at Supersonic Speed.” Journal of Applied Fluid Mechanics 2 (2), 2009, pp. 13-21.
11
[12] Oyama A., M. Ito, G. Imai, S. Tsutsumi, N. Amitani, K. Fujii. “Mach Number effect on Flow Field over A delta Wing in Supersonic Region”, 46th AIAA Aerospace Sciences Meeting and Exhibit, Reno, Nevada, 2008.
12
[13] Gursul, Ismet. “Recent Developments in Delta Wing Aerodynamics.” The Aeronautical Journal, 2004, pp. 437-452.
13
ORIGINAL_ARTICLE
تخمین مودهای پروازی هواپیما با استفاده از انتقال هیلبرت - هوانگ
در این مقاله نحوة استفاده از انتقال هیلبرت - هوانگ برای شناسایی مودهای پروازی و کسب مشخصات آنها بررسی شده است. برای این منظور نشان داده میشود که انتقال هیلبرت - هوانگ تواناییهای بالقوهای برای بهبود تحلیلهای کیفیت پروازی هواپیما و رفع برخی از ضعفهای روش کلاسیک را دارد. برای بهرهمندی از این توانمندیها، بهبودهایی چون اعمال برخط الگوریتم تجزیة مودهای شبهتجربی ارائه شده است. سپس به ارائة روش جدیدی برای تخمین مودهای پروازی و مشخصات آنها براساس الگوریتم برخط و محلی تجزیة موهای شبهتجربی و انتقال هیلبرت پرداخته شده است. روش پیشنهادی قادر است در هنگام اجرای آزمایشهای پروازی بهصورت زمان - حقیقی برخی از مودهای دینامیکی را مستقیماً از دادههای پروازی در حوزة زمان استخراج کند. نتایج توانایی روش پیشنهادی را در استخراج مودهای دارای میرایی کم نشان میدهد. همچنین، تطابق با نتایج روش کلاسیک برای سیگنالهای خروجی شبیهسازیشده از مدل خطی اغتشاشی، صحت عملکرد روش جدید را آشکار میسازد. در پایان، مثالی از اعمال روش جدید بر دادههای پروازی حقیقی یک هواپیما ارائه شده است که وجود تعدادی از مودهای غیراستاندارد با میرایی اندک را در محدودة غیرخطی پرواز آشکار میسازد.
https://www.astjournal.ir/article_13869_ec392901793bd5422a480c9905668eaa.pdf
2015-02-20
35
53
مودهای پروازی
انتقال هیلبرت - هوانگ
داده های آزمایش پروازی
کیفیت پروازی
مکانیک پرواز
سید امین
باقرزاده
bagherzadeh@aut.ac.ir
1
دانشآموختة دکتری هوافضا / دانشکدة مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
LEAD_AUTHOR
مهدی
سبزهپرور
sabzeh@aut.ac.ir
2
عضو هیات علمی / دانشکدة مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی امیرکبیر
AUTHOR
[1] Morelli, Eugene A. “Real-time parameter estimation in the frequency domain.” Journal of Guidance, Control, and Dynamics 23 (5), 2000, pp. 812-818.
1
[2] Jategaonkar, Ravindra V., Dietrich Fischenberg, Wolfgang Gruenhagen. “Aerodynamic modeling and system identification from flight data-recent applications at DLR.” Journal of Aircraft 41 (4), 2004, pp. 681-691.
2
[3] Tischler. Mark B., Robert K. Remple. “Aircraft and rotorcraft system identification.” New York, NY: American Institute of Aeronautics and Astronautics, 2006.
3
[4] Huang, Norden E., Zheng Shen, Steven R. Long, Manli C. Wu, Hsing H. Shih, Quanan Zheng, Nai-Chyuan Yen, Chi C. Tung, Henry H. Liu. “The empirical mode decomposition and the Hilbert spectrum for nonlinear and non-stationary time series analysis.” Proceedings of the Royal Society of London. Series A: Mathematical, Physical and Engineering Sciences 454 (1971), pp. 903-995.
4
[5] Pai, Frank P., Anthony N. Palazotto. “HHT-based nonlinear signal processing method for parametric and non-parametric identification of dynamical systems.” International Journal of Mechanical Sciences 50 (12), 2008, pp. 1619-1635.
5
[6] Feldman, Michael. “Hilbert transform methods for nonparametric identification of nonlinear time varying vibration systems.” Mechanical Systems and Signal Processing 47 (1), 2012. Pp. 66-77.
6
[7] Jing, Hang, Haiqing Yuan, Yi Zhao, Yan Yang. “Applying hilbert-huang transform to identifying structural modal parameters. Education Technology and Training 2008. And 2008 International Workshop on Geoscience and Remote Sensing. ETT and GRS 2008.” International Workshop on, IEEE, Shanghai, 2, 2008, pp. 617-621.
7
[8] Feldman, Michael. “Considering high harmonics for identification of non-linear systems by Hilbert transform.” Mechanical Systems and Signal Processing, 21 (2), 2007, pp. 943-958.
8
[9] Shi, Z. Y., S. S. Law, X. Xu. “Identification of linear time-varying mdof dynamic systems from forced excitation using Hilbert transform and EMD method.” Journal of Sound and Vibration 321 (3), 2009, pp. 572-589.
9
[10] Bao, Chunxiao, Hong Hao, Zhong-Xian Li, Xinqun Zhu. “Time-varying system identification using a newly improved HHT algorithm.” Computers & Structures 87 (23), 2009, pp. 1611-1623.
10
[11] Pai, Frank P., Anthony N. Palazotto. “Detection and identification of nonlinearities by amplitude and frequency modulation analysis.” Mechanical Systems and Signal Processing 22 (5), 2008, pp. 1107-1132.
11
[12] Ma, Wann-Jiun, Wang Tang, Fan-Ren Chang. “Analysis of aircraft longitudinal long-period oscillation by Hilbert-Huang transform.” Proceedings of the 2006 National Technical Meeting of the Institute of Navigation, Monterey, CA, 2001, pp. 543-553.
12
[13] Rilling, Gabriel, Patrick Flandrin, Paulo Gonçalvés. “On empirical mode decomposition and its algorithms.” IEEE-EURASIP Workshop on Nonlinear Signal and Image Processing NSIP, Grado, Italy, 2003, pp. 8-11.
13
[14] Qin, S. R., Y. M. Zhong. “A new envelope algorithm of Hilbert–Huang transform.” Mechanical Systems and Signal Processing, 20 (8), 2006, pp. 1941-1952.
14
[15] Meignen, Sylvain, Valérie Perrier. “A new formulation for empirical mode decomposition based on constrained optimization.” IEEE Signal Processing Letters 14 (12), 2007, pp. 932-935.
15
[16] Chang, Nai-Fu, Cheng-Yi Chiang, Tung-Chien Chen, Liang-Gee Chen. “Cubic spline interpolation with overlapped window and data reuse for on-line Hilbert Huang transform biomedical microprocessor.” Engineering in Medicine and Biology Society, Annual International Conference of the IEEE, Boston, 2011, pp. 7091-7094.
16
[17] Kokes, Josef, Nghien N. BA. “Using constrained cubic spline instead of natural cubic spline to eliminate overshoot and undershoot in Hilbert Huang Transform, Carpathian Control Conference (ICCC).” 13th International, IEEE, High Tatras, 2012, pp. 300-306.
17
[18] Press, William H. Numerical recipes: The art of scientific computing, 3rd edition, New York, NY: Cambridge university press, 2007.
18
[19] Huang, Norden E., Samuel S. Shen. “Hilbert-Huang transform and its applications.” Introduction to the Hilbert-Huang transform and its related mathematical problems. Singapore: World Scientific, 2005.
19
[20] Huang, Norden. E., Zheng Shen, Steven R. Long. “A new view of nonlinear water waves: The Hilbert Spectrum. Annual review of fluid mechanics, 31 (1), 1999, pp. 417-457.
20
[21] Roskam, Jan. “Airplane flight dynamics and automatic flight control.” Lawrence, KS: DARcorporation, 1995.
21
[22] Holleman, E. C. “Summary of Flight Tests To Determine the Spin and Controllability Characteristics of a Remotely Piloted, Large-Scale (3/8) Fighter Airplane Model.” National Aeronautics and Space Administration, Report no. NASA TN D-8052, 1976.
22
ORIGINAL_ARTICLE
تحلیل رفتار کمانشی نانولولههای کربنی با استفاده از مکانیک مولکولی ساختاری
بروز پدیدة کمانش در شرایط متنوع بارگذاری به ناپایداری سازه میانجامد. اساساً بار بحرانی کمانش به عواملی چون هندسه، اندازه، نوع بار و شرایط مرزی بستگی دارد. هدف از نگارش این مقاله، مطالعة اثر ساختار بر رفتار کمانشی نانولولههای کربنی است. برای اینکه اثر زاویة کایرال مستقل از اثر اندازه بررسی شود، از هندسههایی با ابعاد برابر و کایرالیتة متفاوت استفاده شده است. برای شبیهسازی پیوندهای شیمیایی بین اتمهای کربن، انرژی پیوند کووالانت کربن - کربن بهروش مکانیک مولکولی با المان تیر مدل میشود. همچنین مختصات گرهها بهوسیلة الگوریتمی ساده تعیین میگردد. سپس اثر کایرالیته بر بار کمانش محوری و پیچشی برای انواع ساختارها، با استفاده از روش اجزای محدود تحلیل میشود. نتایج مقاله نشان میدهد که زاویة کایرال اثر قابل توجهی بر بار کمانش محوری ندارد. اما در بارگذاری پیچشی، ساختار نانولوله تأثیر قابل توجهی بر پایداری آن دارد؛ بهطوریکه در شرایط کمانش پیچشی، ساختارهای کایرال ممکن است ضعیفتر یا قویتر از ساختارهای متقارن عمل کنند.
https://www.astjournal.ir/article_13870_955f81c694853a98e09688d8411bd7a9.pdf
2015-02-20
55
64
روش محیط پیوستة معادل
کایرالیته
کمانش
پیچش ساعتگرد و پادساعتگرد
مهناز
ذاکری
m.zakeri@kntu.ac.ir
1
عضو هیات علمی / دانشکدة مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
LEAD_AUTHOR
امید
افضلنژاد
2
دانشجوی کارشناسی ارشد / دانشکدة مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
AUTHOR
[1] Iijima, S. Helical microtubules of graphitic carbon, nature, Vol. 354, No. 6348, 1991, pp. 56-58.
1
[2] Asadi, E., M. FarhadiNia. Vibrational study of laminated composite plates reinforced by carbon nanotubes, Modares Mechanical Engineering, Vol. 14, No. 3, 2014, pp. 7-16.
2
[3] O'Connell, M., Carbon nanotubes: properties and applications, United States of America: CRC Press Taylor & Francis Group, 2006.
3
[4] Shima, H. “Buckling of carbon nanotubes: a state of the art review.” Carbon Nanotubes: Synthesis, Characterization and Applications, Vol. 5, 2011, pp. 47-84.
4
[5] Han Q., G. Lu. “Torsional buckling of a double-walled carbon nanotube embedded in an elastic medium.” European Journal of Mechanics-A/Solids, Vol. 22, No. 6, 2003, pp. 875-883.
5
[6] Wang, X., H. Yang, K. Dong. “Torsional buckling of multi-walled carbon nanotubes.” Materials Science and Engineering: A, Vol. 404, No. 1, 2005, pp. 314-322.
6
[7] Chang, T., G. Li, X. Guo. “Elastic axial buckling of carbon nanotubes via a molecular mechanics model.” Carbon, Vol. 43, No. 2, 2005, pp. 287-294.
7
[8] Cao, G., X. Chen. “The effects of chirality and boundary conditions on the mechanical properties of single-walled carbon nanotubes.” International Journal of Solids and Structures, Vol. 44, No. 17, 2007, pp. 5447-5465.
8
[9] Zhang, Y., V. Tan, C. Wang. “Effect of strain rate on the buckling behavior of single-and double-walled carbon nanotubes.” Carbon, Vol. 45, No. 3, 2007, pp. 514-523.
9
[10] Xiaohu, Y., H. Qiang. “Investigation of axially compressed buckling of a multi-walled carbon nanotube under temperature field.” Composites science and technology, Vol. 67, No. 1, 2007, pp. 125-134.
10
[11] Sun, C., K. Liu. “Combined torsional buckling of multi-walled carbon nanotubes coupling with axial loading and radial pressures.” International journal of solids and structures, Vol. 45, No. 7, 2008, pp. 2128-2139.
11
[12] Yao, X., Q. Han, H. Xin. “Bending buckling behaviors of single-and multi-walled carbon nanotubes.” Computational Materials Science, Vol. 43, No. 4, 2008, pp. 579-590.
12
[13] Ghorbanpour Arani, A., R. Rahmani, A. Arefmanesh. “Elastic buckling analysis of single-walled carbon nanotube under combined loading by using the ANSYS software.” Physica E: Low-dimensional Systems and Nanostructures, Vol. 40, No. 7, 2008, pp. 2390-2395.
13
[14] Kang, Z., M. Li, Q. Tang. “Buckling behavior of carbon nanotube-based intramolecular junctions under compression: Molecular dynamics simulation and finite element analysis.” Computational Materials Science, Vol. 50, No. 1, 2010, pp. 253-259.
14
[15] Ansari, R., S. Rouhi. “Atomistic finite element model for axial buckling of single-walled carbon nanotubes.” Physica E: Low-dimensional Systems and Nanostructures, Vol. 43, No. 1, 2010, pp. 58-69.
15
[16] Saavedra Flores, E., S. Adhikari, M. Friswell, F. Scarpa. “Hyperelastic axial buckling of single wall carbon nanotubes.” Physica E: Low-dimensional Systems and Nanostructures, Vol. 44, No. 2, 2011, pp. 525-529.
16
[17] Ansari, R., S. Sahmani, H. Rouhi. “Axial buckling analysis of single-walled carbon nanotubes in thermal environments via the Rayleigh–Ritz technique.” Computational Materials Science, Vol. 50, No. 10, 2011, pp. 3050-3055.
17
[18] Ghavamian, A., A. Öchsner. “Numerical investigation on the influence of defects on the buckling behavior of single-and multi-walled carbon nanotubes.” Physica E: Low-dimensional Systems and Nanostructures. Vol. 46, 2012, pp. 241-249.
18
[19] Şimşek, M., H. Yurtcu. “Analytical solutions for bending and buckling of functionally graded nanobeams based on the nonlocal Timoshenko beam theory.” Composite Structures, Vol. 97, 2013, pp. 378-386.
19
[20] Tserpes, K., P. Papanikos. “Finite element modeling of single-walled carbon nanotubes.” Composites Part B: Engineering, Vol. 36, No. 5, 2005, pp. 468-477.
20
[21] Lu, X., Z. Hu. “Mechanical property evaluation of single-walled carbon nanotubes by finite element modeling.” Composites Part B: Engineering, Vol. 43, No. 4, 2012, pp. 1902-1913.
21
[22] Pantano, A., D. M Parks, M. C. Boyce. “Mechanics of deformation of single-and multi-wall carbon nanotubes.” Journal of the Mechanics and Physics of Solids, Vol. 52, No. 4, 2004, pp. 789-821.
22
[23] Meo, M., M. Rossi. “Prediction of Young’s modulus of single wall carbon nanotubes by molecular-mechanics based finite element modelling.” Composites Science and Technology, Vol. 66, No. 11, 2006, pp. 1597-1605.
23
[24] Wernik, J., S. Meguid. “Multiscale modeling of the nonlinear response of nano-reinforced polymers.” Acta Mechanica, Vol. 217, No. 1-2, 2011, pp. 1-16.
24
[25] Li, C., T.-W. Chou. “A structural mechanics approach for the analysis of carbon nanotubes.” International Journal of Solids and Structures, Vol. 40, No. 10, 2003, pp. 2487-2499.
25
[26] Ansys Software Help,12.0 Release, SAS IP, Inc, 2009.
26
[27] Zakeri, M., O. Basiri. “Estimation of shear and bending moduli for carbon nanotubes with chirral structures.” Modares Mechanical Engineering, Vol. 13, No. 14, 2014, pp. 56-67.
27
[28] Chen, L., Q. Zhao, H. Zhang. “Axial buckling behavior of single-walled carbon nanotubes with finite element modeling”, in Proceeding of, IEEE, NEMS, 2010, pp. 276-279.
28
ORIGINAL_ARTICLE
اثر انتقال حرارت جابهجایی اجباری بر ضرایب شدت تنش گذرا در ترکهای نیمدایروی طولی در استوانهها
در این مقاله ترک نیمدایروی واقع در سطح داخلی استوانه تحت بارگذاری مکانیکی و حرارتی گذرا تحلیل شده است. برای این منظور استوانه تحت فشار داخلی و فشار خارجی قرار داده شده است و سطح داخل آن در معرض انتقال حرارت گذرا از نوع جابهجایی با سیال و سطح خارجی آن در دمای ثابت محیط قرار دارد. برای حل از روش اجزای محدود سهبعدی و المانهای منفرد بیست گرهی در جبهة ترک استفاده شده است. نتایج ضرایب شدت تنش حرارتی گذرا در کل جبهة ترک در زمانهای مختلف و به ازای عمقهای نسبی مختلف ترک و اعداد بیو متنوع که معرف نوع جابهجایی اجباری است بهدست آمده است. جهت صحهگذاری مدلسازی در حالات خاص بارگذاری با نتایج سایر مقالات مقایسه شده که از دقت خوبی برخوردار است. نتایج نشان میدهد در حالت انتقال حرارت از نوع دمای ثابت در سطح داخلی استوانه بیشترین مقادیر ضرایب شدت تنش نسبت به اعداد بیو مختلف رخ میدهد، لذا میتوان گفت که انتخاب این نوع شرط مرزی حرارتی جهت تحلیل مسئله محافظهکارانه است. همچنین ملاحظه میشود که حل پایدار بیشترین ضرایب شدت تنش را در کل جبهة ترک داراست، لذا چنانچه از تحلیل پایدار بهجای گذرا در تعیین ضرایب شدت تنش استفاده گردد، این تحلیل دارای قابلیت اطمینان بالایی از منظر واماندگی خواهد بود.
https://www.astjournal.ir/article_13871_3a52b45471898b6e34f1148594893e51.pdf
2015-02-20
65
75
ترک نیمدایروی
تنش حرارتی گذرا
روش اجزای محدود سهبعدی
استوانة توخالی
سید مهدی
نبوی
nabavi@mail.com
1
عضو هیات علمی / مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
LEAD_AUTHOR
کریم
علیپور
k.alipur98@gmail.com
2
کارشناس ارشد / مجتمع دانشگاهی هوافضا، دانشگاه صنعتی مالک اشتر
AUTHOR
فاضل
رحیمی
rahimi.fazel@gmail.com
3
دانشجوی دکتری / دانشکدة هوافضا، دانشگاه صنعتی شریف
AUTHOR
[1] Newman, Jr. C., I. S. Raju. "Stress-intensity factors for internal surface cracks in cylindrical pressure vessels." Journal of Pressure Vessel Technology 102, 1980, pp. 342-8.
1
[2] Lee, Y. S., M. Raymund. "Stress intensity factor solutions for internal longitudinal semi-Circular surface flaws in a cylinder under arbitrary loading." Journal of Pressure Vessel Technology 105, 1983, pp. 309-15.
2
[3] Guozhong, C., Z. Kangda, W. Dongdi. "Stress intensity factors for internal semi-elliptical surface cracks in pressurized thick-walled cylinders using the hybrid boundary element method." Engineering Fracture Mechanics 52(6), 1995, pp. 1055-64.
3
[4] Chen, D.–H., H. Nisitani, K. Mori. "Stress intensity factors for an internal semi-elliptical surface crack in cylindrical pressure vessels." Journal of Pressure Vessel Technology 117, 1995, pp. 213-21.
4
[5] Fan, X. G., J. S. Sun, J. Qian. "A combination of the weight function method and the line spring model: A surface-cracked cylindrical shell subjected to stress gradients." International Journal of Solid and Structures 32(20), 1995, pp. 3037-46.
5
[6] Zheng, X. J., G. Glinka, R. Dubey. "Calculation of stress intensity factors for semi-elliptical cracks in a thick-wall cylinder." International Journal of Pressure Vessel and Piping 62, 1995, pp. 249-58.
6
[7] Zheng, X. J., A. Kiciak, G. Glinka. "Weight functions and stress intensity factors for internal surface semi-elliptical crack in thick-walled cylinder." Engineering Fracture Mechanics 58(3), 1997, pp. 207-21.
7
[8] جعفری، علی اصغر، پریسا حسینی تهرانی و محمد راستگو. "محاسبهی ضرایب شدت تنش برای استوانههای جدار ضخیم شامل ترک نیمدایرهای تحت گرادیان حرارتی به روش عددی و تحلیلی." دهمین کنفرانس سالانه و پنجمین کنفرانس بینالمللی مهندسی مکانیک، تهران.
8
[9] Kotousov, A., J. W. H. Price. "Elastic analysis of semi-elliptical axial cracks in cylinders under thermal shock using the BS 7910 framework." International Journal of Pressure Vessels and Piping 76, 1999, pp. 831-7.
9
[10] Hachi, B. K., S. Rechak, Y. Belkacemi, G. Maurice. "Modelling of elliptical cracks in an infinite body and in a pressurized cylinder by a hybrid weight function approach." International Journal of Pressure Vessels and Piping 82, 2005, pp. 917-24.
10
[11] Nabavi, S. M., A. R. Shahani. "Thermal stress intensity factors for a cracked cylinder under transient thermal loading." International Journal of Pressure Vessels and Piping 86, 2009, pp. 153-63.
11
[12] نبوی، سید مهدی و رضا آزاد. "بررسی اثر تعداد جملات تابع وزن در دقت ضرایب شدت تنش در استوانههای ترکدار." بیستمین کنفرانس بینالمللی سالانه مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، شیراز، 1391.
12
[13] Aliha M. R. M., H. Gharehbaghi, R. Ghafoori Ahangar. "Fracture study of a welded aluminum cylinder containing longitudinal crack and subjected to combined residual stress and internal pressure." Presented at the 12th International Aluminum Conference, Montreal, Canada, 2013.
13
[14] علیپور، کریم، سید مهدی نبوی، مهدی بخشان، فاضل رحیمی، و هادی زارعی قوشابلاغ. "حل تنشهای حرارتی در استوانهها ناشی از انتقال حرارت جابجائی اجباری در حالت پایا." سیزدهمین کنفرانس انجمن هوافضای ایران، دانشکدة علوم و فنون نوین، دانشگاه تهران، تهران، 1392.
14
[15] Boley. B. A., J. H. Weiner. Theory of Thermal Stresses. Wiley Inc., 1960.
15
[16] Cengel. Y. A. Heat Transfer: A Practical Approach. McGraw-Hill, 2003.
16
[17] Nabavi, S. M., and A. R. Shahani. "Calculation of stress intensity factors for a semi-elliptical crack in a finite-length thick-walled cylinder." Fatigue and Fracture of Engineering Materials and Structures 31(1), 2008, pp. 85-94.
17
[18] ANSYS Release 11, ANSYS, Inc, Canonsburg, PA, 2009.
18
[19] Pook, L. P. "Crack profiles and corner point singularities." Fatigue and Fracture of Engineering Materials and Structures 23, 2000, pp. 141-50.
19
[20] Banks-Sills, L. "Application of the finite element to linear elastic fracture mechanic." Applied Mechanic Review 44(10), 1991, pp. 447-61.
20
[21] Desjardins, J. L., D. J. Burns, and J. C. Thompson. "A weight function technique for estimating stress intensity factors for cracks in high pressure vessels." Journal of Pressure Vessel Technology 113, 1991, pp. 10-21.
21
[22] Shahani, A. R., S. M. Nabavi. "Transient thermal stress intensity Factors for an internal longitudinal semi-elliptical crack in a thick-walled cylinder." Engineering Fracture Mechanics 74(16), 2007, pp. 2585-602.
22
ORIGINAL_ARTICLE
تعیین پارامترهای شکست یک استوانه جدار نازک تحت فشار در حضور تنشهای پسماند جوشکاری
در این مقاله ابتدا فرایند جوشکاری قوس تنگستن یک پوستة آلومینیومی با درز جوش طولی بهصورت سهبعدی در نرمافزار آباکوس مدلسازی شده و توزیع تنش پسماند ناشی از فرایند جوشکاری بهدست میآید. تمامی خواص مکانیکی و حرارتی پوسته وابسته به دما در نظر گرفته شده و برای مدلسازی شار حرارتی و فلز جوش از مدل دو بیضیگون گلداک و روش تولد و مرگ المان استفاده میشود. مقدار تنش پسماند در اطراف خط جوش و در ناحیه متأثر از حرارت به مقدار قابل ملاحظهای کششی میباشد که میتواند سبب بروز و رشد ترک در ناحیة خط جوش شود. سپس یک ترک سهبعدی نیمبیضوی با طولهای مختلف در امتداد خط جوش و در جدارة پوستة آلومینیومی بهصورت طولی در نظر گرفته میشود و پس از محاسبة ضریب شدت تنش مود I آن تحت بارگذاری فشار داخلی منحنیهای تغییرات ضریب شدت تنش در سرتاسر جبهة ترک و برای طول ترکهای مختلف ارائه میشود. در نهایت با در نظر گرفتن تأثیر حوزة تنش پسماند اطراف جوش در ضریب شدت تنش و تکرار تحلیلهای اجزاطی محدود نشان داده میشود که تأثیر همزمان فشار داخلی و تنش پسماند کششی موجود در اطراف جوش میتواند شرایط رشد ترک در پوسته را تسهیل نمایند.
https://www.astjournal.ir/article_13872_06dd97f1e6a4c779ae3c724da16ca9f3.pdf
2015-02-20
77
87
مدل سازی فرایند جوشکاری
المان محدود
تنش پسماند
استوانة جدار نازک ترکدار
ترک نیمبیضوی
محمدرضا
محمدعلیها
mrm_aliha@iust.ac.ir
1
عضو هیات علمی / دانشکدة مهندسی صنایع، دانشگاه علم و صنعت ایران
LEAD_AUTHOR
حسین
قره باغی
hussain.gharehbaghi@gmail.com
2
کارشناس ارشد / دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه علم و صنعت ایران
AUTHOR
[1] Li, Jun, Jian G. Yang, Hai L. Li, De J. Yan, Hong Y. Fang. “Numerical simulation on bucking distortion of aluminum alloy thin-plate Weldment.” Frontiers of Materials Science in China 3 (1), 2009, pp. 84-88.
1
[2] Cañas, J., R. Picón, F. Pariís, A. Balzquez, J. Marín. “A simplified numerical analysis of residual stresses in aluminum welded plates.” Computers & Structures 58 (1), 1996, pp. 59–69.
2
[3] Frigaard, O., O. Grong, T. Midling. “A process model for friction stir welding of age hardening aluminum alloys.” Metallurgical and Materials Transactions A 32 (5), 2001, pp. 1189-1200.
3
[4] Ulysee, P. “Three-dimensional modeling of the friction stir-welding process.” International Journal of Machine Tools and Manufacture 42 (14), 2002, pp. 1549-1557.
4
[5] Khandkar, M.Z.H., J.A. Khan, A.P. Reynolds. “Predictions of temperature distribution and thermal history during friction stir welding: input torque based model.” Science and Technology of Welding and Joining 8 (3), 2003, pp. 165-174.
5
[6] Chen, C.M., R. Kovacevic. “Finite element modeling of friction stir welding-thermal and thermo mechanical analysis.” International Journal of Machine Tools & Manufacture 43 (13), 2003, pp. 1319-1326.
6
[7] Zaeem, Mohsen A., M.R. Nami, M.H. Kadivar. “Prediction of welding buckling distortion in a thin wall aluminum T joint.” Computational Materials Science 38 (4), 2007, pp. 588-594.
7
[8] SattariFar, Iraj, M.R. Farahani. “Effect of the weld groove shape and pass number on residual stresses in butt-welded pipes.”International Journal of Pressure Vessels and Piping 86 (11), 2009, pp. 723–731.
8
[9] Roelens, J.B. “Numerical simulation of some multipass submerged arc welding determination of the residual stresses and comparison with experimental measurements.” Welding in The word 35 (2), 1995, pp. 17-24.
9
[10] مصیبنژاد، جواد، مهسا سیدیان چوبی، محمد حق پناهی، محمد صدیقی. "شبیهسازی المان محدود و تجربی میدانهای دما و تنشهای پسماند در یک اتصال لوله به فلنج." نشریه مکانیک و هوافضا 4 (3)، 1387، ص. 71-83.
10
[11] Runnemalm, Henrik, R. Lin. “Investigation of Residual Stresses in a Laser Welded Pipe by Finite Element Simulations and Neutron Diffraction Measurements”, the 5th International Conference on Residual Stresses, Linköping, Sweden, 1997.
11
[12] Mochizuki, Masahito, Makoto Hayashi, Toshio Hattori. “Numerical Analysis of Welding Residual Stress and its Verification Using Neutron Diffraction Measurement.” ASME Journal of Engineering Materials and Technology 122 (1), 2000, pp. 98-103.
12
[13] Underwood, J.H. “Stress intensity factor for internally pressurized thick walled cylinders.” ASTM National Symposium on Fracture Mechanics 5 (3), 1971, pp. 59-72.
13
[14] Kobayashi, A.S. “A simple procedure for estimating stress intensity factor in regions high stress gradients.” WASHINGTON: Significance of defects in welded structures, Defense Technical Information Center, 1973.
14
[15] Atluri, S.N., K. Kathirsan. “Outer and Inner Surface Flaws in Thick-Walled Pressure Vessels.” Transaction of the Fourth International Conference on Structure Matreial in Reactor Technology, San Francisco, California, 1977.
15
[16] McGowan, J.J., M. Raymund. “Stress intensity factor for internal longitudinal semi-elliptical surface flaws in a cylinder under arbitrary loading.” ASTM STP 677, 1979, pp. 365-380.
16
[17] Newman, J.C., I.S. Raju. “Stress intensity factor for internal surface cracks in Cylindrical pressure vessels.” Journal of Pressure Vessel Technology 102, 1980, pp. 342-346.
17
[18] Raju, I.S., J. C. Newman. “Stress intensity factor for internal and external surface cracks in Cylindrical vessels.” Journal of Pressure Vessel Technology 104, 1982, pp. 293-298.
18
[19] Kirkhope, K.J., R. Bell, J. Kikhope. “Stress intensity factors equations for single and multipe cracked pressurized thick walled cylinders.” International Journal of Pressure Vessel and Piping 41, 1990, pp. 103-111.
19
[20] Kirkhope, K.J., R. Bell, J. Kikhope. “Stress intensity factors equations for single and multipe semi elliptical surface cracks in pressurized thick walled cylinders.” International Journal of Pressure Vessel and Piping, 47, 1991, pp. 247-257.
20
[21] Zheng, X.J., G. Glinka. Weight function and stress intensity factors for longitudinal semi-elliptical cracks in thick walled cylinders.” Journal of Pressure Vessel Technology 117, 1995, pp. 383-389.
21
[22] Zheng, X.J, A. Kiciak, G. Glinka. “Weight function and stress intensity factors for internal surface semi elliptical crack in thick walled cylinders.” Enginieering Fracture mechanics 58, 1997, pp. 207-221.
22
[23] کریمی، رضا، و مجید میرزائی. "بررسی رشد ترک در لوله جدار نازک تحت بارگذاری انفجاری گازی به روش اجزای محدود." مجلة فنی و مهندسی مدرس، مکانیک 37، 1388، ص. 51-71.
23
[24] Long, H., D. Gery, A. Carlier, P.G. Maropoulos. “Prediction of welding distortion in butt joint of thin plates.” Materials & Design 30 (10), 2009, pp. 4126-4135.
24
[25] Zhu, X.K., Y.J. Chao. “Effects of temperature dependent material properties on welding simulation.” Computers and Structures 80, 2002, pp. 967-976.
25
[26] Chao, Y., and X. Qi. “Thermal and Thermo-Mechanical Modeling of Friction Stir Welding of Aluminum Alloy 6061-T6.” Journal of Materials Processing & Manufacturing Science 7, 1998, pp. 215-233.
26
[27] API RP-579. Recommended practices for fitness-for-service, 2000.
27
[28] PD 6493. Guidance on Methods for Assessing the Acceptability of flaws in Fusion welded structures. British standards institute, 1991.
28
[29] MacMaster, F.J., K.S. Chan, S.C. Bergsma, and M.E. Kassner. “Aluminum alloy 6069 part II: fracture toughness of 6061-T6 and 6069-T6.” Materials Science and Engineering A 289, 2000, pp. 54–59.
29
[30] 6061-T6 Aluminum. Material Notes. A Resource for Semiconductor Manufacturers, www.glemco.com, 2013.
30
ORIGINAL_ARTICLE
بررسی تأثیر مشخصههای هندسی موتور پالس جت بدون دریچه روی تراست
امروزه عواملی چون سادگی، هزینة پایین تعمیر و نگهداری و نسبت تراست به وزن بالای موتور پالس جت، همچنین بهکارگیری روشهای متنوع در حل عددی، سبب توسعة دوبارة این دسته از موتورها در کاربردهای غیرنظامی شده است. این مقاله آنالیز حساسیتی است که تأثیر پارامترهای هندسی موتور پالس جت بدون دریچه را روی نیروی پیشران مورد بررسی قرار میدهد. برای این منظور، نخست مشخصههای هندسی موتور بهصورت پارامترهایی بدونبعد در هر بخش استخراج و با تغییر آن مشخصهها، ده هندسة جدید برای موتور تعریف شده، سپس با روش جدیدی برای حل عددی (که براساس آن احتراق بهصورت شرط اولیه مدل شده) نیروی پیشران در یک سیکل کاری محاسبه شده است. همچنین صحهگذاری حل با یک موتور پالس جت دریچهدار، با خطای کمتر از 5 درصد صورت گرفته است. نتایج نشان میدهد اگر نسبت طول به قطر میانگین لوله خروجی به عدد 29، محفظة احتراق به عدد 25/1 و لولة ورودی موتور به عدد 3/5 (در محدودة تعریف شده) نزدیکتر باشد، (با مصرف سوخت و وزن ثابت) تراست تولیدی موتور به میزان قابل توجهی افزایش مییابد، تنها باید توجه داشت تغییر هندسه سبب افزایش بیش از حد محفظة احتراق نشود و توزیع فشار یکنواخت باشد و به مقدار پیش فشار معین برای شروع احتراق سیکل دوم برسد تا موتور خودکفا شود.
https://www.astjournal.ir/article_13873_0bd3b3d207565db5fc0ebf3062b2b47c.pdf
2015-02-20
89
101
موتور پالس جت بدون دریچة U شکل
امواج ضربه ای
تراست
آریا
نظرپرور
aria.np@hotmail.com
1
کارشناس ارشد / دانشکدة مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
LEAD_AUTHOR
مانی
فتحعلی
mfathali@kntu.ac.ir
2
عضو هیات علمی / دانشکدة مهندسی هوافضا، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی
AUTHOR
[1] Ordon, R. L. 2006. Experimental Investigation into the Operational Parameters of a 50 Centimeter Class Pulse Jet Engine, M.Sc. dissertation North Carolina State University.
1
[2] Ogorelec. Bruno. 2005. A Historical Review of Vlalveless Pulse Jet Designs. Zegreb.
2
[3] Schoen, M. S. 2005. Experimental Investigation in 15 centimeter Pulse Jet Engine.North Carolina State University.
3
[4] علیرضا مستوفیزاده، مهرداد بزاز زاده و حامد گلچین. 1386. بررسی اثرات بهکارگیری پیکربندیهای مختلف ایجکتور بر افزایش رانش پالسجت سوپاپ دار کوچک، ارائه شده در هفتمین همایش سالانه انجمن هوافضای ایران، دانشگاه صنعتی شریف.
4
[5] Lockwood, R. M. 1970. Thrust Augmented Intermittent Jet Lift Propulsion System. United States Patent Office Journal.
5
[6] Sayres, J. S. 2011. Computational Fluid Dynamics for Pulsejets and Pulsejet Related Technologies. M.Sc. Thesis. North Carolina State University.
6
[7] California Institute of Technology. 1946. Jet Propulsion.
7
[8] محمد حسن قربانی، مجتبی احمدی، 2011. افزایش راندمانتوربین گازی با بهرهگیری از روشی نو در استفاده از پالس جت، سومین کنفرانس نیروگاههای حرارتی.
8
[9] Greatrix, D. R. 2012. Powered Flight. 1st. Edition, Ryerson University of Toronto.
9
[10] Westberg, F. 2000. Inside the Pulse Jet Engine.
10
[11] Kerr, C., and Reynolds J. 2010. Valve less Pulse Jet Engine. M.Sc. dissertation California Polytechnic State University.
11
[12] Lockwood, R. M. 1969. Pulse Jet Engine, United States Patent Office Journal.
12
[13] Bruce. Simpson. 2005. The Enthusias’s Guide to Pulse Jet Engines. Third revision
13
[14] Cottrill, L. 2008. A Primitive Valveless PulseJet Design Method for Simple Engines with Rear Facing Intakes.
14
[15] Richardson, J. S. 1984. Observation on the Design and Operation of Pulsejet Engines as Derived from an Experimental and Theoretical Investigation. University of Belfast.
15
[16] Grunow, F. S. 1947. Gas Dynamic Investigation of The Pulse Jet Tube.
16
[17] Anderson. D. A. 1984. Computational Fluid Mechanics and Heat Transfer. 2nd Edition.
17
[18] Institute for Mathematics and Mechanics. 1946. A Gas Dynamical Formulation for Waves and Combustion in Pulse Jets.
18
[19] Fluent Publish Team. 2006. User Guide of Fluent 6.0. Fluent Inc. Lebanon.
19
[20] Department of Aeronautical Engineering. 1954. A Gas Dynamics of Combustion. New York University.
20
[21] Seitzman, J. M. 2001. Shock Waves. Georgia Tech University.
21
[22] Lamnaouer, M. 2010. Numerical Modeling of the Shock Tube Flow Fields Before and During Ignition Delay Time Experiments at Practical Conditions. B.Sc. Thesis. University of Central Florida.
22
[23] فتح الله امی، سید مصطفی حسینعلی پور، فواد ظهوری و مجید سروش. 1386. بررسی احتراق در موتور پالس جت. پوستر ارئه شده در هفتمین همایش سالانه انجمن هوا فضای ایران، تهران.
23
[24] Geng,T., Paxon, D. E., Zheng, F., Kuznetsov, A., Roberts, W. L., Kerr, Reynolds, J., Comparison Between Numerically Simulated and Experimentally Measured Flowfi eld Quantities Behind a Pulsejet. 2008. National Aeronautics and Space Administration (NASA), Ohio.
24
[25] Arjomandi, M., Coombes, J., Hollands, M., Jones, S., Matthewson, S., Smith, R. 2007. Design and Build a Pulse Jet Engine and Thrust Measurment Stand. University of Adelaide.
25
[26] Bartosh, B. J. 2007. Thrust Measurment of a Split-Path Valveless Pulse Detonation Engine. M.Sc. Thesis. California Polytechnic State University.
26
[27] Carpenter, P. J. 1956. Investigation of the Propulsive Characteristic of a Helicopter Type Pulse Jet Engine Over Range of Mach Numbers and Angle of Yaw. Washington.
27
[28] Geng, T. 2007. Numerical Simulations of Pulsejet Engines. Phd. Dissertation. Raleigh University.
28
[29] حسین رجبی کوکنده، کریم مظاهری، 1389. طراحی، ساخت و تست موتور پالس جت خطی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه صنعتی شریف.
29
[30] Shekar, R. D., Rajanna, D. 2011. Numerical Simulation and Validation of Inviscid Transient Flow in Shock Tube. 14th Seminar MTech.
30